Встановлення ГБО на двигуни TSI, GDI, FSI

Не секрет, що автомобільний ринок постійно оновлюється, і силові агрегати тому не виключення. Двигуни постійно модернізуються для поліпшення не тільки швидкісних якостей, але і нормами вихлопу в навколишнє середовище. Інженери всього світу працюють над досконалістю моторів і результат їхньої праці двигун з безпосереднім уприскуванням палива, перший такий силовий агрегат з’явився в 1998 році.

Давайте спочатку розберемо, що означають абревіатури даних моторів:

  1. FSI – Fuel Stratified Injection – пошарове уприскування палива, турбіна відсутній.
  2. TSI – Twincharger Stratified Injection – подвійний наддув з системою пошарового уприскування, турбіна з механічним компресором, по суті своїй виходить бі-турбо.
  3. TFSI – Turbo Fuel Stratified Injection – турбований пошарове уприскування.
  4. GDI – Gasoline Direct Injection – безпосереднє уприскування бензину, дана абревіатура використовується японськими виробниками агрегатів.

Всі типи даних двигунів об’єднує одне, а саме сумішотворення в циліндрах. Якщо ми з вами розглянемо двигуна карбюраторні, атмосферні, турбовані, то для них усіх застосовується зовнішнє сумішоутворення. Це означає, що потік повітря змішується з бензином ще у впускному тракті (до впускних клапанів), а далі надходить в циліндри.

А типи ДВС, про які ми завели мову застосовують тип змішування суміші вже в циліндрах, що дозволяє при малих обсягах двигуна вичавити більше потужності. Але для того, щоб не розділяти і не розбирати їх по сторонах світу, ми пропонуємо в подальшому називати дані ДВС з безпосереднім або прямим уприскуванням палива.

Існує думка, що газобалонне обладнання, на даного роду двигунів, неможливо встановити, але це не так.

Існує два типи монтажних комплектів ГБО для даних типів двигунів.

  1. Комплект розроблений під конкретний автомобіль і має певний код, присутній монтажна схема і готова прошивка без можливості її зміни.

Ці комплекти випускають найвідоміші і преміальні бренди, такі як Prins (Голландія) і BRC (Італія).

Звичайно, готова прошивка від виробника ГБО, для розробки яких використовуються спеціальні стенди – це великий плюс, але є і мінуси – ми обмежені списком перекладаються двигунів на газовий вид палива. Існує таблиця автомобілів, на які є готові рішення, але, на жаль, ми обмежені цим списком, але він постійно поповнюється.

  1. Універсальний комплект ГБО для двигунів з безпосереднім уприскуванням палива.

Він покриває мінуси варіанти виконання комплектів, описаних вище, але також має свої нюанси. Після установки газового обладнання на автомобіль заливається прошивка, вона універсальна і коректна настройка залежить тільки від майстерності і професіоналізму майстра, також ніхто з клієнтів не застрахований від того, які форсунки або редуктора дістане майстер зі свого складу.

Це і є той мінус, про який ми писали вище, плюсом же є те, що список автомобілів, на які можна встановити це обладнання, істотно більше. Зокрема, це практично вся VAG група, а також такі гіганти як BMW, Volvo, Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi і т. Д.

Якою ж буде витрата газу на таких автомобілях?

Порахувати можна просто, це співвідношення 80/20, т. Е. 80% газу і 20% бензину. Але, частіше за все цей показник може змінюватися на користь газу. Витрата газу по відношенню до бензину залежить від підбору комплекту, монтажу, програмування, а також стилю їзди. Наприклад, в режимі міста витрата бензину буде (80/20) режиму траса (90/10 або в деяких випадках 95/5 відсотків).

Якщо ми будемо говорити про безпеку при експлуатації ГБО, то за даними МНС найбезпечнішим видом палива вважається метан, далі пропан, а вже тільки потім бензин. Пов’язано це з тим, що бензин при витоку з паливних магістралей або бензобака зупинити неможливо, використання бензобаків із пластику. У газовому обладнанні передбачено кілька ступенів безпеки, зокрема швидкісні клапана, клапана скидання тиску, аварійні клапана, металеві балони з товщиною стінки від 3 мм.

Що ж з терміном експлуатації ДВС при використанні ГБО Direct Injection?

Газ подається разом з повітрям, т. Е. Газ заздалегідь змішується з повітряним потоком і в готовому вигляді паливноповітряна суміш потрапляє в камеру згоряння, прискорюючи процес горіння за рахунок малої частини бензину. А готові і прораховані карти від інженерів виробника не дають приводу засумніватися в правильності і якості подається суміші, так як дані прошивки використовується при перекладі автомобілів лідируючих світових брендів прямо з конвеєра на газове паливо.

І ще один не мало важливий момент, на моторах з прямим уприскуванням палива використовується широкосмуговий лямбда-зонд, який порядком точніше і швидше коригує суміш для досягнення її повного згоряння без вільного кисню, що виключає прогар клапанної групи.

Двигуни з безпосереднім уприскуванням бензину все більше завойовують ринок, а тому саме Вам вирішувати на чому буде їздити Ваш автомобіль і чи потрібна Вам економія на паливі. На сьогоднішній день багато автовиробників мають лінійку автомобілів з ГБО і не просто так, все розуміють, що економія в наш час дуже актуальна і при правильному підході ресурс двигуна з ГБО, по відношенню експлуатації на бензині, тільки збільшується – чисті мотори, залишається тільки вчасно проводити технічне обслуговування двигуна і заливати хороше масло!