Встановлення ГБО на двигуни TSI, GDI, FSI
Не секрет, що автомобільний ринок постійно оновлюється, і силові агрегати тому не виключення. Двигуни постійно модернізуються для поліпшення не тільки швидкісних якостей, але і нормами вихлопу в навколишнє середовище. Інженери всього світу працюють над досконалістю моторів і результат їхньої праці двигун з безпосереднім уприскуванням палива, перший такий силовий агрегат з’явився в 1998 році.
Давайте спочатку розберемо, що означають абревіатури даних моторів:
- FSI – Fuel Stratified Injection – пошарове уприскування палива, турбіна відсутній.
- TSI – Twincharger Stratified Injection – подвійний наддув з системою пошарового уприскування, турбіна з механічним компресором, по суті своїй виходить бі-турбо.
- TFSI – Turbo Fuel Stratified Injection – турбований пошарове уприскування.
- GDI – Gasoline Direct Injection – безпосереднє уприскування бензину, дана абревіатура використовується японськими виробниками агрегатів.
Всі типи даних двигунів об’єднує одне, а саме сумішотворення в циліндрах. Якщо ми з вами розглянемо двигуна карбюраторні, атмосферні, турбовані, то для них усіх застосовується зовнішнє сумішоутворення. Це означає, що потік повітря змішується з бензином ще у впускному тракті (до впускних клапанів), а далі надходить в циліндри.
А типи ДВС, про які ми завели мову застосовують тип змішування суміші вже в циліндрах, що дозволяє при малих обсягах двигуна вичавити більше потужності. Але для того, щоб не розділяти і не розбирати їх по сторонах світу, ми пропонуємо в подальшому називати дані ДВС з безпосереднім або прямим уприскуванням палива.
Існує думка, що газобалонне обладнання, на даного роду двигунів, неможливо встановити, але це не так.
Існує два типи монтажних комплектів ГБО для даних типів двигунів.
- Комплект розроблений під конкретний автомобіль і має певний код, присутній монтажна схема і готова прошивка без можливості її зміни.
Ці комплекти випускають найвідоміші і преміальні бренди, такі як Prins (Голландія) і BRC (Італія).
Звичайно, готова прошивка від виробника ГБО, для розробки яких використовуються спеціальні стенди – це великий плюс, але є і мінуси – ми обмежені списком перекладаються двигунів на газовий вид палива. Існує таблиця автомобілів, на які є готові рішення, але, на жаль, ми обмежені цим списком, але він постійно поповнюється.
- Універсальний комплект ГБО для двигунів з безпосереднім уприскуванням палива.
Він покриває мінуси варіанти виконання комплектів, описаних вище, але також має свої нюанси. Після установки газового обладнання на автомобіль заливається прошивка, вона універсальна і коректна настройка залежить тільки від майстерності і професіоналізму майстра, також ніхто з клієнтів не застрахований від того, які форсунки або редуктора дістане майстер зі свого складу.
Це і є той мінус, про який ми писали вище, плюсом же є те, що список автомобілів, на які можна встановити це обладнання, істотно більше. Зокрема, це практично вся VAG група, а також такі гіганти як BMW, Volvo, Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi і т. Д.
Якою ж буде витрата газу на таких автомобілях?
Порахувати можна просто, це співвідношення 80/20, т. Е. 80% газу і 20% бензину. Але, частіше за все цей показник може змінюватися на користь газу. Витрата газу по відношенню до бензину залежить від підбору комплекту, монтажу, програмування, а також стилю їзди. Наприклад, в режимі міста витрата бензину буде (80/20) режиму траса (90/10 або в деяких випадках 95/5 відсотків).
Якщо ми будемо говорити про безпеку при експлуатації ГБО, то за даними МНС найбезпечнішим видом палива вважається метан, далі пропан, а вже тільки потім бензин. Пов’язано це з тим, що бензин при витоку з паливних магістралей або бензобака зупинити неможливо, використання бензобаків із пластику. У газовому обладнанні передбачено кілька ступенів безпеки, зокрема швидкісні клапана, клапана скидання тиску, аварійні клапана, металеві балони з товщиною стінки від 3 мм.
Що ж з терміном експлуатації ДВС при використанні ГБО Direct Injection?
Газ подається разом з повітрям, т. Е. Газ заздалегідь змішується з повітряним потоком і в готовому вигляді паливноповітряна суміш потрапляє в камеру згоряння, прискорюючи процес горіння за рахунок малої частини бензину. А готові і прораховані карти від інженерів виробника не дають приводу засумніватися в правильності і якості подається суміші, так як дані прошивки використовується при перекладі автомобілів лідируючих світових брендів прямо з конвеєра на газове паливо.
І ще один не мало важливий момент, на моторах з прямим уприскуванням палива використовується широкосмуговий лямбда-зонд, який порядком точніше і швидше коригує суміш для досягнення її повного згоряння без вільного кисню, що виключає прогар клапанної групи.
Двигуни з безпосереднім уприскуванням бензину все більше завойовують ринок, а тому саме Вам вирішувати на чому буде їздити Ваш автомобіль і чи потрібна Вам економія на паливі. На сьогоднішній день багато автовиробників мають лінійку автомобілів з ГБО і не просто так, все розуміють, що економія в наш час дуже актуальна і при правильному підході ресурс двигуна з ГБО, по відношенню експлуатації на бензині, тільки збільшується – чисті мотори, залишається тільки вчасно проводити технічне обслуговування двигуна і заливати хороше масло!